Checklist gastvrijheid

Ontvangt u publiek? Of het nu dagelijks of eenmalig is, het is een goede gewoonte om voor elk bezoek te checken of alles in orde is.

Veiligheid

  • Zijn de nooduitgangen vrij aan de binnenkant en aan de buitenkant?
  • Zijn de routes naar de nooduitgang vrij?
  • Zijn de looproutes naar de nooduitgangen duidelijk aangegeven?
  • Zijn de verzamelplekken binnen en buiten het kerkgebouw vrij?
  • Zijn de verzamelplekken goed aangegeven?
  • Zijn de aansluitingen die de brandweer nodig heeft in orde en goed toegankelijk? Ook op straat?
  • Werkt de verlichting?
  • Hangen de calamiteitenkaarten goed zichtbaar?
  • Is er iemand aanwezig die de veiligheidsmaatregelen goed kent? Een bedrijfshulpverlener?
  • Is de toegang tot plekken met een risico afgesloten voor het publiek?
  • Is de kantoorruimte afgesloten voor het publiek?
  • Zijn geldbusjes geleegd?
  • Liggen er geen waardevolle voorwerpen voor het grijpen?

Faciliteiten

  • Zijn de sanitaire voorzieningen schoon?
  • Is er bij de sanitaire voorzieningen voldoende toiletpapier, handdoekjes, zeep?
  • Zijn de garderobe en de kluisjes in orde?
  • Is de horeca open en in orde?
  • Werkt de koffiemachine?
  • Is het winkeltje open en in orde?
  • Zijn de afvalbakjes geleegd?

Gastvrijheid

  • Worden er tegelijkertijd of vlak erna andere bezoekers verwacht: zal dat vlotjes verlopen?
  • Is er iemand om het bezoek te ontvangen?
  • Komen er mensen waar speciale aandacht voor nodig is? Kinderen, mensen met een beperking, …
  • Liggen er geen verouderde folders meer?

 

Laatste check van deze pagina: 1 maart 2024